Online advertising: de juiste boodschap op het juiste moment!

De dienstverlening van een uitvaartverzorger is niet te vergelijken met die van een kledingwinkel of supermarkt. Er is geen sprake van een impulsaankoop of actie aanbieding waarmee klanten kunnen worden verleid om tot een aankoop over te gaan. Omdat uw doelgroep ook buiten uw regio werkzaam of woonachtig kan zijn, is het in dit digitale tijdperk dan ook belangrijk om online te adverteren. Hellenique heeft veel ervaring met het online adverteren voor uitvaartondernemers en beschikt daarmee over onafhankelijke kennis van de activiteiten die je wel of juist niet moet ondernemen om nieuwe klanten aan te trekken.

Retargeting: de kracht van herhaling

De kracht van reclame zit in de herhaling. De meest efficiënte manier om hiervan gebruik te maken is door bij personen die uw website bezoeken in een later stadium opnieuw in beeld te komen. Daarbij richt u zich specifiek op personen die al een interesse in uw dienst hebben getoond en waarbij het dus heel relevant is om deze persoon op een later moment aan uw bedrijf te herinneren. Ook wanneer mensen uw website hebben bekeken om zich in te lezen over een voorgesprek maar nog geen contact met u hebben opgenomen, is het waardevol om hen hier op een later moment nog eens aan te herinneren. Dit doen we met retargeting.

Door deze herhaling wordt u weer top-of-mind en vergroten we de kans op een conversie (een contactmoment of voorgesprek).

Gerichte doelgroepbenadering

Omdat een deel van uw doelgroep uitsluitend online te bereiken is wilt u ook daar zichtbaar zijn. Om succes te behalen met een online bannercampagne is het wel belangrijk om gericht deze doelgroep te benaderen. Dit kan door de banner uitsluitend te vertonen aan personen die in uw regio wonen of werken en door specifieke websites te selecteren waarop de banner wordt vertoond.

Dit principe heet ‘branding’: Hoe vaker mensen uw merk zien, hoe sneller ze het zullen herinneren op het moment dat er behoefte ontstaat aan uw dienstverlening. Bij branding is er vaak niet direct sprake van een toename in het aantal klanten. Het doel van branding is het vergroten van uw naamsbekendheid waardoor uw bedrijf in een later stadium eerder zal worden herinnerd.

Voor effectieve branding moet deze in een kleine en relevante omgeving worden uitgevoerd. Op grote landelijke websites waar dagelijks miljoenen banners verschijnen zal uw meestal boodschap niet opvallen. In plaats daarvan kan het effectiever zijn om uw banner in te zetten op lokale websites. Omdat lokale websites minder banners laten zien valt uw boodschap of bedrijfsnaam naar verhouding veel meer op. Afhankelijk van uw doelgroep, uw verzorgingsgebied en uw product of dienst stellen we een campagne voor die past bij uw budget.

Kwaliteit van de online advertentie

Vaak staat er in een online advertentie teveel informatie of informatie die niet relevant is. De advertentie wordt daarom niet of nauwelijks gelezen. Hellenique weet hoe ze uw advertentie het beste vorm kunnen geven om zowel uw signatuur als uw boodschap op een correcte manier in beeld te kunnen brengen. Er kan gebruik worden gemaakt van een eenvoudig ontwerp maar ook van een geavanceerde HTML5 banneradvertentie. Onze eigen studio zorgt ervoor dat uw banner in woord en beeld smaakvol en effectief wordt uitgewerkt.

Meer weten? Neem contact op met onze online marketingspecialist David: 088-7997077 of stuur een e-mail naar media@hellenique.nl.