Veelgestelde vragen
Hoe bestel ik iets bij Rouwmedia.nl?
- Log in op uw account.
- Kies uw route:
Snelle route
U beantwoordt enkele vragen, voegt de tekst en eventuele afbeeldingen voor de kaart bij en wij verzorgen de opmaakproef van de kaart. U kunt de PDF zelf printen of er voor kiezen om de kaart te laten drukken bij onze huisdrukkerij of bij de vertrouwde drukkerij bij u in de buurt.
Uitgebreide route
U kiest een ontwerp, tekst en afbeelding uit onze bibliotheek. Het is eenvoudig om zonder enige ervaring, alle onderdelen van de rouwkaart uit te kiezen. Ons team van ervaren vormgevers maakt er dan snel een harmonieus geheel van dat u kunt printen of laten drukken.
Unieke route: Laat de nabestaanden een deel van de rouwkaart samenstellen
U kunt als uitvaartverzorger via Rouwmedia.nl zelf de kaart samenstellen maar er ook voor kiezen om de nabestaanden een deel van de kaart te laten vullen. Op die manier hebben de nabestaanden meer tijd om over de inhoud van de kaart na te denken terwijl de uitvaartverzorger andere dingen kan gaan regelen. De uitvaartverzorger kan precies bepalen welke onderdelen van de kaart door de nabestaanden kunnen worden ingevuld en hoeveel tijd er beschikbaar is voordat het uiteindelijke ontwerp kan worden geprint of gedrukt. - Als u meteen wilt bestellen, klikt u op ‘Ga verder naar bestellen’.
- Bestelling controleren
Regel de verzending van uw bestelling. Geef daarbij aan waar we uw bestelling moeten bezorgen. U kunt een ander bezorgadres ingeven of. Verder kunt u extra services regelen. - Betaling vindt plaats op factuur.
Wanneer ontvang ik de drukproef?
Wij begrijpen dat u zo snel mogelijk over de drukproef van uw kaart wilt beschikken. Daarom streven wij ernaar om binnen twee uur (tijdens werktijden) het kant-en-klare ontwerp van de opgemaakte rouwkaart naar u toe te sturen. Dit is mede afhankelijk van het door u aangeleverde materiaal.
U ontvangt een e-mail met de link waarmee u de kaart kunt bekijken. Ook kunt u dan de drukproef downloaden om deze zelf te printen.
Zodra u uw akkoord geeft ontvangt u direct de kant-en-klare PDF of sturen wij deze door naar de drukker, samen met de informatie over het aantal kaarten en het gekozen papier.
Afhankelijk van de door u gekozen verzendoptie heeft u de kaarten dan nog dezelfde dag in huis of op een moment dat het u beter uitkomt.
Wanneer wordt mijn gedrukte kaart verzonden?
De gebruikelijke levertijd is de eerstvolgende werkdag. Van maandag tot en met vrijdag worden de kaarten die voor 15:00 uur besteld zijn dezelfde dag gedrukt en verzonden. U ontvangt een track & trace bericht zodat u uw pakket kunt volgen.
Het is ook mogelijk om uw drukwerk nog dezelfde avond bezorgd te krijgen. Ook is er de mogelijkheid om een tijdvak van 2 uur te kiezen waarbinnen uw drukwerk wordt bezorgd.
Wie bezorgt mijn bestelling?
Wij bieden meerdere verzendopties. Afhankelijk van het moment waarop u akkoord bent met het ontwerp kunt U het rouwdrukwerk dezelfde dag nog in huis hebben. Ook bieden wij de mogelijkheid van een Track & Trace code waardoor u de verzending kunt volgen. Dit wordt door PostNL uitgevoerd. Heeft u iets meer tijd? Dan kunt u gebruik maken van onze gratis verzending.
Kan ik een bestelling buiten Nederland laten bezorgen?
Wat is een traceercode / Track & Trace code?
Heb ik een grafische achtergrond nodig om via Rouwmedia een kaart te maken?
Nee. Wij begrijpen dat een uitvaartverzorger liever aandacht besteedt aan de nabestaanden dan dat hij/zij uren achter de computer zit.
Iedereen kan via Rouwmedia.nl eenvoudig een rouwkaart opgeven. U volgt enkele heldere stappen en de kaart wordt door het team van Rouwmedia gemaakt. Als u vaker kaarten via Rouwmedia bestelt, zult u snel uw eigen bibliotheek met mooie ontwerpen bezitten.
Kan ik printwerk bestellen met een andere rillijn of helemaal zonder?
Nee, via de site kunt u alleen drukwerk met de aangegeven specificaties bestellen. Wel kunnen wij maatwerk verzorgen via info@rouwmedia.nl.
Is het mogelijk om een ander lettertype dan de keuzemogelijkheden te gebruiken?
U kunt bij Rouwmedia kiezen uit meer dan 200 mooie lettertype-combinaties. Indien uw voorkeur uitgaat naar andere lettertypes dan wij aanbieden, kunt u dit melden bij de opmerkingen in de opdracht. Indien wij geen licentierechten hebben kunnen er kosten verbonden zijn aan het specifiek door u gewenste lettertype.
Kan ik als uitvaartondernemer andere afbeeldingen en symbolen in het assortiment op laten nemen?
Wat wordt er gerekend voor hele speciale verzoeken?
Kan ik wijzigingen aanbrengen na het ontvangen van de drukproef?
Natuurlijk. U krijgt de eerste correctieronde cadeau en kan dan meerdere correctie tegelijk aanbrengen. Wij maken de kaart dan opnieuw voor u op en sturen u de drukproef. Indien daarna nog nieuwe wensen heeft brengen wij een klein bedrag per correctieronde in rekening. Mochten wij uw kaart niet volgens de opdracht hebben opgemaakt dan worden de bijbehorende correcties natuurlijk zonder meerkosten uitgevoerd.
Als ik op zaterdag of zondag rouwdrukwerk wil bestellen, waar kan ik dan terecht?
Wij zijn iedere dag bereikbaar. Ook in het weekend en ook op feestdagen. Bel 088-7997000. Mailen kan ook: info@rouwmedia.nl
Waar kan ik terecht voor enveloppen?
Die kunt u bij ons vooraf of meebestellen. Veel uitvaartverzorgers vinden het prettig om deze zelf op voorraad te houden en alvast aan de nabestaanden mee te geven. De enveloppen gaan per 500 stuks. Daarnaast is het mogelijk om tegelijk met de kaarten enveloppen te bestellen. Deze gaan per 25 stuks.
Hoe snel kan ik mijn bestelde enveloppen ontvangen?
Ik wil graag een presentatie/uitleg in mijn bedrijf. Kan dat?
Dat kan. U kunt hiervoor telefonisch 088-7997000 of per e-mail info@rouwmedia.nl contact met ons opnemen. Een van onze medewerkers zal dan een afspraak met u inplannen.
Na een geleverde bestelling blijk ik meer exemplaren nodig te hebben. Hoe regel ik dat?
Na aflevering blijkt er een fout in de tekst te zitten. Wie is er daarvoor aansprakelijk?
Ik wil mijn bestelling annuleren, kan dat?
Indien u een bestelling van printwerk wilt annuleren, neemt u dan z.s.m. contact op met ons op via 088-7997000. Als annulering dan nog mogelijk is melden wij de order af en plaatsen een creditering. Wanneer wij reeds met de opmaak van de kaart begonnen zijn kunnen de opmaakkosten niet meer worden gecrediteerd.
Waar kan ik voorbeeldteksten vinden?
Waar kan ik de prijzen vinden?
Wat is een PDF?
Portable Document Format (PDF) is een bestandsformaat dat wordt gebruikt voor het op een betrouwbare manier presenteren en uitwisselen van documenten, onafhankelijk van software, hardware of besturingssysteem. U ontvangt van ons een PDF omdat deze het meest bruikbaar is op welke computer of systeem dan ook.
Aan welke eisen moet mijn printer voldoen als ik zelf wil printen? Waar moet ik op letten?
Onze ontwerpen zijn getest op de meest voorkomende merken rouwdrukwerkprinters: OKI en Xerox. Daardoor weten we dat onze ontwerpen goed door deze printers kunnen worden afgedrukt.
U kunt bij ons een PDF aanvragen om zelf uw printer te testen. Als uw printer problemen geeft, stuur dan de PDF naar uw printerleverancier en vraag advies. De leveranciers van bovengenoemde printers zijn in staat om u verder te helpen en eventueel een serviceovereenkomst met u af te sluiten.
Wat is aflopend printen?
Wat is rillen?
Aan welke specificaties moeten foto's en afbeeldingen voldoen?
Een goede kwaliteit is een resolutie van 300 dpi op ware grootte in RGB kleuren.
Het is echter niet eenvoudig om te zien hoeveel dpi een foto nou werkelijk is. Doorgaans geldt: hoe groter het bestand, hoe beter. Het bestand van een goede foto is meestal 3 MB of hoger.
Probeer de afbeelding altijd als een apart bestand bij te sluiten en plaats deze NIET in een Microsoft Word document. Microsoft zorgt er namelijk voor dat de kwaliteit van de afbeelding wordt verminderd.
Bij afbeeldingen met een lage kwaliteit bestaat de kans dat de afbeelding onscherp wordt en een wazig, of gekarteld (blokjes effect) resultaat geeft.
Twijfelt u aan de kwaliteit van de foto? Stuur deze dan naar info@rouwmedia.nl dan kijken we graag met u mee.
Is er een minimale afname?
Welke formaten zijn er mogelijk?
Kan ik ook een adressenbestand bijsluiten zodat de kaarten direct vanaf de drukker verzonden kunnen worden naar de nabestaanden?
Welke soorten papier worden er gebruikt en wat is het gewicht?
Kunnen kleuren op mijn beeldscherm afwijken van de gedrukte kaart?
Envelop keuze?
Ander formaat kaart?
Wij bieden vierkante kaarten, staande en liggende kaarten aan in verschillende formaten. Bent u op zoek naar een origineel ander formaat? Neem dan contact met ons op via info@rouwmedia.nl.